Orienteerumine värviruumides 3 osa
20 nov
Orienteerumine värviruumides 3 osa
Postitatud: 20. november 2020 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Värvihaldus
Kolmas osa värviruumide artikli sarjast keskendub kahele avaramale värviruumile milleks on vana hea Pro Photo RGB ning uus tegija DCI-P3
Loe edasi
Orienteerumine värviruumides 2 osa
01 nov
Orienteerumine värviruumides 2 osa
Postitatud: 01. november 2020 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Värvihaldus
Selles erinevatest RGB värviruumidest rääkiv artikkel võtab luubi alla teise enim kasutatava värviruumi milleks on Adobe RGB 1998
Loe edasi
Orienteerumine värviruumides 1 osa
24 okt
Orienteerumine värviruumides 1 osa
Postitatud: 24. oktoober 2020 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Värvihaldus
Üks enim esitatud küsimusi värvihalduse kursustel ja vestlustes fotograafidega on ikka ja jälle värviruumide erinevused ja milline värviruum on see kõige õigem. Kiire vastus on, et värviruumid on väga erinevad ja ükski neist pole ainuõige. Fotograafid puutuvad valdavalt kokku erinevate RGB-värviruumidega. Tuletame siinkohal meelde, et on veel terve hulk CMYK-värviruume, hallskaala värviruumid ning kõikide värviruumide ema, LAB-värviruum. Minevikus domineerisidki valdavalt hoopis CMYK-värviruumid, kuna arvutigraafika kontsentreerus peamiselt trükitööstusele.
Loe edasi
Uue EPSON SC-P7500 printeri paigaldus karantiinis saaremaal
26 apr
Uue EPSON SC-P7500 printeri paigaldus karantiinis saaremaal
Postitatud: 26. aprill 2020 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Foto printimine
Vaatamata Corona viirusest tingitud karantiinile paigaldasime saaremaale kõige uuema Epsoni suureformaadilise fotoprinteri SureColor SC-P7500
Loe edasi
Metallikpaberid - varjatud ilu või kitš
24 mär
Metallikpaberid - varjatud ilu või kitš
Postitatud: 24. märts 2020 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Fotopaberitest
Metallik fotopaber pole midagi uut, kuid vähesed on sellest paberiliigist teadlikud. Mille poolest erinevad metallik fotopaberid teistest fotopaberitest? Millal ja kuidas neid kasutada?
Loe edasi
Mida näed, seda saad
29 aug
Mida näed, seda saad
Postitatud: 29. august 2018 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Värvihaldus
"mida näen, seda saan" tulemus on reaalselt saavutatav. Meie eesmärk on, et iga paigaldatud kuivlabor või fotoprinter peab andma maksimaalse kolorimeetrilise täpsuse koos visuaalse naudinguga.
Loe edasi
Uued A2 ja A2+ fotopaberid
30 jul
Uued A2 ja A2+ fotopaberid
Postitatud: 30. juuli 2018 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Fotopaberitest
Kaks meie kõige populaarsemat fotopaberit Fomei Pro Pearl 300 ja Fomei Portrait Matte 230 on nüüdsest laos olemas ka A2 (42x59,4cm) ja A2+ (43,2x63,5cm) formaadis.
Loe edasi
FAQ: Kas uue generatsiooni monitore on vaja kalibreerida?
26 apr
FAQ: Kas uue generatsiooni monitore on vaja kalibreerida?
Postitatud: 26. aprill 2018 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Värvihaldus
Ikka ja jälle kuulen või loen mõnest foorumist vaidlust teemal kas uusi monitore on vaja kalibreerida või mitte. Arvamused lahknevad seinast seina ning tõde välja juurida tundub võimatu. Esitan siinkohal oma nägemuse mis põhineb peamiselt ligi viieteist aasta pikkusel kogemusel värvihalduse alal.
Loe edasi
Sublimatsiooniprinter - avastamata potentsiaal
10 jaan
Sublimatsiooniprinter - avastamata potentsiaal
Postitatud: 10. jaanuar 2018 / Autor: Andres Toodo / Sildid: Foto printimine
Sublimatsiooniprinterid on eesti fotograafide seas selgelt alakasutatud. Tegemist on töökindlate, kiirete ja madalate ülapidamiskuludega fotoprinteritega mis pakuvad rohkelt võimalusi teenuseid pakkuda.
Loe edasi